Анафема

Submitted by admin on Wed, 02/28/2018 - 20:05
Номер типографский азбуковник
172.00
Номер типографский азбуковник2
172.00
БАН, Арх. Д. 446

[см. выше]

РНБ, Q.XVII.185

[см. выше]

БАН, 33.9.1

00137. А҆наѳе́ма, Ⓣ, отлꙋчен҇ • е҆гда̀ б̑о кто̀ во е῎ресь впа́даше в пре́жних врмнонох, того̀ ст҃и́й о҆ц҃ы по мно́гом наказа́ний неповинꙋ́ющасꙗ имъ, і҆ во свое́й ему̀ е῎реси пребыва́юща, предаꙗ́хꙋ а҆нафе́мѣ, е῎же е῎сть отрѣва́хꙋ е҆го̀ от цр҃кве. і҆ о҆ собо́ра блг҃очести́вых • і҆ ѕаповѣ́довахꙋ блг҃очести́вым с таковы́м нѝ ꙗ῎сти нѝ пи́ти, нѝ дрꙋжбы̀ и҆мѣ́ти. н̑о всꙗ́комꙋ блг҃очести́вомꙋ отрѣва́ти е҆го̀ от себѐ • і҆ у҆далꙗ́тисꙗ от него̀ • и҆ от всѣх сро́дник҇ е҆го̀ ненави́димꙋ і҆ отрѣва́емꙋ е҆мꙋ̀ бы́ти • і҆ сиѐ ст҃и́й отц҃ы творꙗ́хꙋ та́ко, дабы̀ о῎нъ поѕнав҇ свою̀ со́вѣсть, і҆ про́клꙗв҇ свою̀ е́ресь, о҆брати́л꙽сꙗ покаꙗ́нием ко і῎стинней вѣ́ре • і҆ таково́е отлꙋче́ние, по гре́чески гл҃етсꙗ, а҆нафе́ма. е῎же е῎сть отлꙋче́ние • а῎ще ли жѐ то́й і҆ по мно́ѕѣ вре́мени не о҆брати́тсꙗ ко блг҃оче́стию, тогда̀ ст҃и́й о҆ц҃ы || (л. 60) предаꙗ῎хꙋ е҆го̀ проклꙗ́тию • по пи́саномꙋ во ꙋ҆чи́телном, толковом е҆уа́г҇лий • в ндлю, а҃.ю, ст҃го вели́каго поста̀. пи́шет бо сꙗ та́мо, е҆го̀ же ст҃и́й о҆ц҃ы анафемотиса́ша, а҆наѳе́мотиса́ем і҆ мы̀. е҆го́ же ст҃и́й о҆ц҃ы проклꙗ́ша, проклина́ем и м̑ы • і҆ от сего̀ ꙗв҇ле́но е῎сть, ꙗ῎ко і῎но е῎сть а҆наѳе́ма • і҆ и῎но е῎сть, проклꙗ́т • Се́ бо а҆наѳе́матиса́ние ст҃ы́й і҆ вселе́нский собор на е҆ди́нѣх сотворѝ то́чию, і῎же на и҆мѣ́ниих поста́вленых • прино́сꙗт же с̑е и҆ на і῎ноки, і҆ на кли́рики, во́инский [мирскїи] восприе́мшех о҆браз, і҆ нераска́ющихсꙗ • Н̑о и῎же ꙗ҆зы́ком златы́й в бесѣ́де, о҆ і῎же не подоба́ет а҆наѳе́матисова́ти, не мнит подо́бно бы́ти отнюд вѣ́рна члв҃ка а҆наѳе́ма гл҃ати. се́ бо и҆ всеконе́чнѣ отсѣца́ет от хс҇а речѐ, і҆ диꙗ́волꙋ возлага́ет • ꙗ῎ко не к томꙋ̀ мѣ́сто і҆мѣ́ || (л.60об.) таково́му спс҇ния • о҆сꙋжда́етъ бо сꙗ от хс҇а, і҆ вѣ́рных ли́ка • и῎же а҆наѳе́ма быв҇, і҆ принаслѣдствꙋет сатану̀ • [ниж, сх, тм҃ѳ.] і҆ ꙗ῎ко ꙗ῎же бг҃ви возложе́на, о῎бщих члч҃еских ве́щей отлꙋча́ются • си́це от проти́внаго ꙗ῎же лꙋка́вомꙋ отлꙋче́на, раздѣлꙗ́ютсꙗ от бж҃е́ственых • сего̀ б̑о ра́ди і҆ собо́рный ꙗ῎ко же ꙗ҆влꙗ́ется сви́ток҇ отве́ржен҇ бы́сть, бы́вый въ црс҇тво кон҇стꙗнти́на багре́норо́дного, і҆ патриа῎рха а҆леѯѣ́ꙗ, и῎же отстꙋ́пники а҆наѳе́матисꙋ́я црс҇кия • і҆ на них дви́жꙋщих о҆рꙋ́жия, і҆ томи́тел҇ствꙋ поу҆ча́ющихся, ре́кше наси́лию • ꙗ῎ко ꙗ῎же вели́каго отц҃а ѕлатау῎ста дол҇жна па́че держа́тисꙗ •

л. БАН, 33.9.1

л. 59об.–60об.

РГБ, Тих.338

00121. А҆наѳе́ма, тол. отлꙋчен҇. е҆гда̀

л. РГБ, Тих.338

л. 30об.–31

РНБ, Сол. 18/18

00120. А҆нафе́ма, тол. отлꙋчен. е҆гда́ бо кто̀ во е῎ресь впа́даше в пре́жних вре́менех, того̀ ст҃ий отц҃ы по мно́гом наказа́нїи неповинꙋ́ющася и῎мъ, и҆ во свое́й е҆мꙋ̀ е῎реси пребыва́юща, предаꙗ῎хꙋ а҆нафе́мѣ, е῎же е῎сть отрѣва́хꙋ е҆го̀ от црк҃ве. и҆ от собо́ра бл҃гочести́вых • и҆ заповѣ́довахꙋ бл҃гочс҇ти́вым с таковым нѝ ꙗ́сти нѝ пи́ти. кориѳ, рл҃д. галат, св҃і. нѝ дрꙋ́жбы и҆мѣ́ти. но̀ всꙗ́комꙋ бл҃гочести́вомꙋ отрѣва́ти е҆го̀ от себѐ. і҆ ꙋ҆да||(л.53об.)лꙗ́тися от него̀. и҆ от всѣх сро́дникъ е҆го̀ ненави́димꙋ и҆ отрѣва́емꙋ бы́ти • и҆ сиѐ ст҃їи отц҃ы творꙗ́хꙋ та́ко, дабы̀ о῎нъ познал свою̀ со́вѣсть, и҆ проклꙗ́въ свою̀ е῎ресь, о҆братился покаꙗ́нием ко и῎стинѣй вѣ́рѣ • і҆ таково́е отлꙋче́ние, по гре́чески гл҃ется а҆нафе́ма. е῎же е῎сть отлꙋче́ние • а῎ще ли жѐ то́й і҆ по мно́ѕѣ вре́мени не о҆брати́тся ко блг҃оче́стию, тогда̀ ст҃їи отц҃ы предаꙗ́хꙋ е҆го̀ проклꙗ́тию • по пи́саномꙋ во ꙋ҆чи́тельном толковом еѵа́г҇лий. в нед, а҃ ю̀. ст҃го вели́каго поста̀ • Пи́шет бо ся та́мо, е҆го́ же ст҃їи отц҃ы а҆нафе́мотиса́ша, а҆нафе́мотиса́ем и҆ мы̀ • е҆го́ же ст҃їи отц҃ы проклꙗ́ша, проклина́ем и҆ мы̀ • и҆ от сего̀ ꙗ҆вле́но е῎сть, ꙗ῎ко и῎но е῎сть а҆нафе́ма, і҆ и́но е῎сть про́клꙗт • Се́ бо а҆нафемотиса́ние, ст҃ый вселе́нский собор на е҆ди́нѣх сотворѝ то́чию, і῎же на и҆мѣ́нїих поста́вленых. прав҇. апс҇ль. к҃ѳ. ѕ г҇. собор. прав҇. к҃в. • Прино́сꙗт꙽ же сѐ и҆ на и῎ноки, и҆ на кли́рики, мирский восприе́мших о῎бразъ, и҆ нераска́ющихсꙗ • Н̑о и῎же ꙗ҆зы́ком златы́й в бесѣ́де, о҆ і́же не подоба́етъ а҆нафе́матисова́ти, не мни́тъ подо́бно бы́ти отнюд вѣрна члв҃ка, а҆нафе́ма гл҃ати. се́ бо и҆ всѐконе́чнѣ отсѣца́ет от хрс҇та̀ речѐ, і҆ диꙗ́волꙋ возлꙋ возлага́етъ. ꙗ῎ко не к томꙋ̀ мѣ́сто и҆мѣ́ти таково́мꙋ сп҃се́ниꙗ. о҆чюжда́етъ бо сꙗ хрс҇та̀, и҆ вѣрных ли́ка, и῎же а҆нафе́ма бы́въ, и҆ принаслѣ́дствꙋетъ сатанꙋ̀ • і҆ ꙗ́ко же бг҃ви возложе́на, ниж, сх, тм҃ѳ. о῎бщих члв҃ческих вещей отлꙋча́ются • си́це от сопроти́внаго, ꙗ῎же лꙋка́вомꙋ отлꙋче́на, раздѣлꙗ́ются от бжс҇твеных • Сего́ бо ради и҆ соборный ꙗ῎ко же ꙗ҆влꙗ́ется сви́токъ отверженъ бы́сть, бы́вый в црс҇тво констꙗнти́на багрꙗноро́днаго, и҆ патриа῎рха а҆леѯѣ́ѧ, и῎же отстꙋ́пники а҆нафе́матисꙋ́я цр҃скиꙗ • и҆ на них дви́жꙋщих о҆рꙋ́жия, и҆ томи́тельствꙋ поꙋ҆ча́ющихсꙗ, ре́кше наси́лию • ꙗ῎ко ꙗ́же вели́каго отц҃а златаꙋ῎ста, должна па́че держа́тися •

л. РНБ, Сол. 18/18

л. 53–53об.

РГБ, Рум. 2

0019. А҆нафе́ма, Тол҇. е҆ретика̀ по мно́гом накаѕа́нїи а῎ще не о҆брати́тся, ст҃їи отц҃ы предаꙗ῎хꙋ а҆наѳе́мѣ. е῎же е῎сть отрѣва́хꙋ его̀ ѿ цр҃кве. и҆ ѿ собора бл҃гочс҇тивых. с таковым ни ꙗ῎сти ни пити ни дружбы и҆мѣти. І῎но е῎сть а҆наема. і῎ ино е῎сть про́клꙗт.

л. РГБ, Рум. 2

л. 2

Такс_Типо_Сол18