Предисло́вие толкова́нию и҆ме́нъ чл҃ческих

Submitted by admin on Mon, 06/07/2021 - 13:11
Номер Азб2
450.00
РГБ, ф.173-III, МДА, 93

0450. Предисло́вие толкова́нию и҆ме́нъ чл҃ческих, ѧ῎же здѣ по бꙋквам пи́саны;

Пре́жде у῎бо словꙗ́не е҆щѐ су́ще пога́ни не и҆мꙗ́хꙋ кни́гъ, поне́же не разꙋмѣяхꙋ писа́нїꙗ. и҆ того̀ ради и҆ дѣтем҇ своим҇ дая῎ху и҆мена̀. ꙗ῎ко ж восхощет || (л. 37об.) ѡ҆те́цъ и҆ли ма́ти дѣти́щꙋ, ꙗ῎ко ж суть сия̀. богда́нъ, бажѣнъ, второ́й, третїꙗ῎къ, и҆ про́чая подо́бная симъ. ꙗ῎же н҃нѣ про́звища и҆мꙗну́ютсꙗ. добра̀ сут и҆ та̀. Но ѡ҆ба́че но́щи невѣрия их мимошедши, свѣ́ту же бг҃оразꙋ́миꙗ и῎стин҇наго в них восиꙗ῎вшу, члк҃олю́бным҇ про́мыслом҇ всещедраго бг҃а ре́кшаг҇, Нареку̀ не́ люди моꙗ̀ лю́ди моꙗ̀. і҆ невозлю́блен҇ная возлю́бленна; блгдти ради стаг҇ крщ҃нїꙗ. словꙗ́не прие῎мше ст҃ы́ꙗ кни́ги, послѣдоваша во всем҇ преда́нїю сты҃я собо́рныꙗ и҆ а҆пс҇льскиꙗ црк҃ви. И҆ ѿто́ле любꙗ́ще и҆ почита́юще ст҃ы́ꙗ хс҇вы у҆годники. Нача́ша и҆ дѣтемъ своим҇ даꙗ῎ти и҆мена̀, во́ и҆мꙗ ст҃а́го настоꙗ῎щаг҇ вре́мени, в не ж дѣтищъ роди́тсꙗ; І҆ того̀ ра́ди неу҆до́бьвѣ́домо на́мъ нн҃ѣшних и҆менъ на́ших толкова́нїѧ. и҆ли по коему ꙗ҆зы́ку ко́ждо нас҇ нари́четсꙗ. Не бо̀ по е҆ди́наго ꙗ҆зы́ка гре́ческаго нарече́нїю нари́чемся, Но ѿ мно́гих ꙗ҆зыкъ. понеж б̑о ко́иждо ст҃ы́ї ѿ коег҇ ꙗ҆зы́ка родом бѣ по тому̀ ꙗ҆зы́ку і҆ и῎мꙗ е҆го въ ст҃ьцах пи́шетсꙗ; А῎ще и҆ петра̀ а҆пс҇ла е҆вре́енина су́ща, ѡ҆брѣтаем҇ по гречески и҆мяну́ему, н̑о у῎бо і҆ е҆вре́йское || (л. 38) и῎мꙗ е҆го̀. Та́ко ж ѡ҆брѣта́етсѧ в꙽ кни́гах е῎же нарица́тис҇ е҆му ки́фа и҆ си́монъ. Сего̀ ра́ди у῎бо потребно ес҇ и҆ та̀ с про́чими и҆ностра́нных ꙗ҆зы́къ рѣчмѝ здѣ тол꙽кова́ниемъ изѡ҆брази́ти. да у҆вѣмы что ес҇ кое҆гождо ст҃а́го и҆ праведнаго теѕои῎мен҇наꙗ похвала̀. ѡ҆брѣта́емъ бо в꙽ писа́нїихъ; [ниж, тʹ] А҆ндре́ѧ мужству тезои҆менита. Васи́лїꙗ црс҇тву. петра̀ ка́менꙗ вѣры и҆мꙗну́ема. а҆ нико́лу побѣды тезои҆мени́та; А҆ злочести́вых и҆мена̀ толко́ваны того ради, да разꙋмѣем҇ тѣхъ тезои῎менную у҆кори́зну. ѡ҆брѣта́емъ б̑о в писа́нїихъ; [ниж, тʹ] А῎риꙗ гнѣву и҆ ꙗ῎рости и҆ де́рзости тезои҆мени́та. А҆ константи́на копрони́ма тезои῎менна мотылѣ [калу], и҆ гное тезонари́чема; А҆ бѣсо́в꙽скаꙗ нарица́нїя толко́ванны сего̀ ра́ди. Поне́же мно́зи ѿ человѣкъ приходꙗ́ще к вол꙽хвом и҆ чародѣем, и҆ прие῎млют ѿ них нѣкаꙗ бѣсо́в꙽скаꙗ ѡ҆баꙗ῎нїꙗ и҆ наю῎зы, и҆ но́сꙗтъ их на себѣ. А҆ и҆на́ꙗ бѣсо́в꙽скаѧ и҆мена̀ призыва́юще вол꙽хвы и҆ чародѣи над ꙗ῎ствою и҆ над питие῎мъ, и҆ даю῎тъ ꙗ҆̀ вкуша́ти просто́й ча́ди. и҆ тѣмъ губꙗт душа̀ человѣческаѧ; І҆ того̀ ра́ди та̀ здѣ впи́саны. да вся́кому правосла́вному || (л. 38об.) хрс҇тиꙗ῎нину ꙗ῎ве бу́дет и῎мꙗ во́лчье, да нѣкто невѣ́дыї и῎мꙗ во́лчье в꙽мѣсто а῎гн҃ча приі῎мет неразꙋ́миемъ, мнꙗ̀ то а῎гньчее бы́ти, и҆ тѣмъ в꙽мѣсто свѣ́та тмꙋ̀ у҆державъ дш҃ꙋ свою̀ погубит, ѡ҆ се́мъ довлѣют сиꙗ.

л. РГБ, ф.173-III, МДА, 93

л. 37–38об.

Такс_Азб2